Ćwiczenia na haluksy!

leczenie-plaskostopia-poprzecznego

Po raz kolejny wracamy do tematu ćwiczeń na haluksy. Dzisiaj kolejna partia aktywności, które pozwola Ci na korekcję wady w domowym zaciszu! Zaprezentujemy kilka prostych ćwiczeń, które poprawią kondycję Twoich stóp, a Tobie przyniosą ulgę. Warto je wykonywać codzienne, a ponieważ są proste można je robić przed biurkiem:

  1. Należy usiąść z wyprostowanymi nogami, a potem zgiąć palce stóp do wewnątrz, a następnie w przeciwnym kierunku.
  2. Toczenie stopą piłeczki do tenisa lub piłeczki golfowej. Takie ćwiczenie powoduje stymulację połączeń nerwowych i chroni przed urazami.
  3. Dobrym sposobem jest także chwytanie i marszczenie palcami stóp ręcznika leżącego na podłodze. Należy usiąść na następie podłożyć pod stopy ręcznik. Naszym zadaniem jest zbieranie ręcznika palcami.
  4. Usiądź na podłodze, nogi muszą być wyprostowane. Obciągnij palce w dół tak jak to robię baletnice. Potem zegnij stopę, kierując ją w swoją stronę.
  5. W pozycji siedzącej udawaj, że grasz palcami na pianinie. Po kolei przyciskaj do podłogi palce.
  6. Usiądź na krześle, ustaw stopy na palcach i zataczaj nimi kręgi.
  7. W pozycji siedzącej obejmij ścięgno Achillesa jednej stopy paluchem i drugi palcem drugiej stopy. Zmień nogę.
  8. Inne ćwiczenia polega na umieszczeniu palców dłoni pomiędzy palcami stóp. W takiej pozycji należy wytrzymać minutę, następnie zmienić stopę i powtórzyć ćwiczenie. Dzięki temu zwiększamy przestrzeń między palcami.

Bunion Joy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


  • RSS